søndag 17. juli 2011

Kylling med honning- og sennepsaus

Dette er en deilig kyllinggryte med gulrøtter og pastinakk. Honningen gjør at sausen smaker litt sur-søtt. Jeg serverer gryten med eggnudler. Og bare så det er sagt - smaken er så mye bedre enn utseende. Det er noe med brun saus som ikke ser så innbydende ut, jeg kan si meg enig i det... Bare prøv, OK?

Til to personer trenger du:
2 kyllingbryst, 1 sjalottløk, 1 stor gulrot, 1 pastinakk, 2,5 dl kyllingkraft, 1 ss worchestersaus, 3 ss sennep, 2 ss honning, smør og olje til steking, salt og pepper. Eggnudler til servering (hvis du vil).

Kok nudlene etter anvisning på pakken.

Skjær kyllingen i biter.

Varm en gryte over middels varme. Ha i litt olje og brun kyllingen. Krydre med salt og pepper.

Kutt sjalottløk i terninger. Skrell gulrøtter og pastinakk og skjær dem i tynne skiver.

Ta ut den brunede kyllingen og ha i en spiseskje smør, løk, gulrøtter og pastinakk. La det surre noen minutter under omrøring.

Ha i kyllingbuljong, worchestersaus, honning og sennep. Rør godt. La det småkoke noen minutter.

Ha i kyllingen og la det småkoke et par minutter til.

Server med nudlene og gjerne litt godt brød!

3 kommentarer:

  1. ser du også har vært inne og fikset litt på utformingen :) det har jeg også gjort :D jeg også ville ha det sånn at bare deler av innlegget viser, men jeg fikk det ikke til :/ dette ser forresten veldig godt ut :) hvor kjøper du worchester saus? har leitet etter det noen ganger, men har endt opp med å bare droppe det :p

    SvarSlett
  2. Worchestersaus får du kjøpt på Meny, Ica og Rema her jeg bor hvertfall. Står som regel sammen med krydder, oljer eller ketchup.

    SvarSlett
  3. Vi har det på Kiwi også :)

    Hvis du går på Innstillinger og Nettstedinnmating og velger Frem til hoppet under Tillat blogginnmatinger, så kan du når du skriver innlegg sette inn hoppskift (det symbolet som ser ut som et ark revet i to) der du vil at innlegget skal kuttes. DA får du sånn at bare litt av innlegget vises :) Også kan du endre teksten på linken til resten ved å gå inn på Utforming og Rediger blogginnlegg, Koblingstekst for innleggside.

    Jeg vil egentlig endre mer, blitt litt lei av malen min :P

    SvarSlett