tirsdag 22. februar 2011

Syndig god spaghetti!

Vil du ha meg som venn for alltid, så lag dette til meg. Pasta, fløte, bacon, parmesan og pepper. Fem ingredienser. Tenk at fem små ingredienser kan bli til noe av det aller beste i verden! Jeg lager dette omtrent en gang i uken. Because I'm worth it.

Til en sulten Jeanette trenger du:
100 g spaghetti (har du linguine så bruk for Guds skyld det!), 50 g bacon , 25 g parmesan, 1 dl fløte og masse, masse nykvernet pepper.

Kok opp masse vann med rikelig salt.

Kutt bacon i terninger. Ops, løgn! Det er ikke bacon. Lettsaltet sideflesk er ikke like salt som bacon og jeg liker det bedre! Ihvertfall når jeg kjøper klump og ikke skiver.

Rasp parmesan.

Kok spaghetti etter anvisning på pakken.

Mens spaghettien koker, lager vi saus. Begynn med å steke sideflesket i en tørr stekepanne.

Stek det slik du liker det best. Jeg liker normalsett best sprøstekt bacon, men til denne sausen holder det med svarte flekker litt her og der.

Hell over fløten. Ha i en neve av parmesanen.

Kvern over masse pepper. Når du tror det er nok, ta litt til. Bland godt og la sausen koke inn noen minutter.

Sil av vannet fra den ferdigkokte spaghettien. Legg pastaen på en tallerken.

Hell over sausen.

Strø over resten av parmesanen og masse, masse pepper. Ok, er du ikke like glad i pepper som meg, så hold igjen litt.

Oh man! Jeg har nettopp spist dette, men jeg vil ha det igjen. NÅ!

Bruk en gaffel og miks slik at all spaghettien får masse deilig saus på seg. YUM.

2 kommentarer:

  1. Blir ikke mindre sulten av å lese bloggen din! Alt ser rett og slett nydelig ut, du er kjempeflink! Og, ja, du er rett og slett blitt min inspirasjon til middagsmat, noe jeg har slitt litt med i det siste.. ;) TAKK for en flott blogg !:)

    SvarSlett
  2. Tihi, tusen takk, jeg rødmer over hele meg :D Motivasjon til tusen med slike kommentarer, takk igjen!

    SvarSlett