torsdag 10. mars 2011

Sandwich med sitron- og sennepsmarinert kylling

Perfekt til lunsj eller lett middag på travle dager. Jeg liker å lage min egen marinade, da vet jeg nøyaktig hva som er i den. I tillegg er det veldig lett og du får akkurat den smaken du ønsker. Denne kyllingen kan du også servere med pasta eller salat.

Til to sandwicher trenger du:
2 kyllingfileter, 1 ss dijonsennep, 1/2 sitron, 2 ss olivenolje, tørket rosmarin, salat, agurk, paprika, rødløk og to passe biter foccacia.

Bland sammen sennep, sitronsaft, olivenolje og rosmarin i en bolle.

Ha en og en kyllingfilet i en plastpose.

Bruk en kjevle eller baksiden av en stekepanne og bank kyllingfiletene slik at den er er like tykk over alt.

Legg kyllingfiletene på et fat og hell over marinaden.

Snu filetene slik at de blir jevnt dekket av marinaden. La kyllingen marinere så lenge du har tid til, helst minst en halv time.

Stek kyllingfiletene over middels høy varme (min komfyr går fra 0,5 - 3, jeg hadde den på 2,5) i 3 minutter. Hvis du har en grillpanne, bruk den!

Snu og stek 3 minutter på den andre siden også. Pass på at kyllingen blir brun, ikke brent. Sett eventuelt ned temperaturen litt.

La kyllingfiletene hvile mens du gjør klar sandwichene.

Del foccaciabitene i to og smør på litt dijonsennep.

Fordel salat, agurk, (paprika) og rødløk oppå.

Legg på kyllingfileten.

Krydre med salt og pepper og sett på «toppen». Fest eventuelt med cocktailpinner og server umiddelbart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar